poniedziałek, 15 lipca 2013


Specjaliści ds. żywienia zalecają spożywanie ryb 1–2 razy w tygodniu, w miejsce mięsa czerwonego i drobiu. Białko pochodzące z mięsa ryb jest pełnowartościowe i łatwo przyswajalne przez organizm małego dziecka a tłuszcze zawarte w rybach dobroczynnie wpływają na rozwój ośrodkowego układu nerwowego – poprawiają pamięć oraz stymulują procesy uczenia się.
Dzisiaj pyszne kotleciki z makreli ze zdrowym szpinakiem. Wędzoną makrelę z powodzeniem możecie zastąpić inną rybą - nie wędzoną, a kotleciki zamiast smażyć na tłuszczu możecie przygotować na parze - będą o wiele zdrowsze i będą obiadkiem dla dzieci już od 2 roku życia.


SKŁADNIKI:


- wędzona makrela
- kajzerka namoczona w mleku
- cebula
- 2 łyżki posiekanego szpinaku
- jajko
- tarta bułka
- sól
- pieprz
- olej rzepakowy lub oliwa z oliwek do smażenia 

- natka i koperek do dekoracji

PRZYGOTOWANIE :

Krok 1.
 Rybę dokładnie umyj, oczyść z ości, włóż do miski razem z namoczoną bułką,  posiekaną drobniutko cebulą i szpinakiem. Zmiksuj, dodaj jajko, dopraw solą i pieprzem. Z masy uformuj kotlety, obtocz w tartej bułce i usmaż na złoty kolor. Podawaj z sosem pomidorowym, ryżem lub ziemniakami z wody. Udekoruj natką i posiekanym koperkiem.


Najlepszy będzie sos, który sama przygotujesz w domu ze świeżych pomidorów.


Smacznego :)




Posted by Katarzyna Kopacz On poniedziałek, lipca 15, 2013 No comments

0 komentarze:

Prześlij komentarz

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

Blog Archive

    NA PRZYJĘCIE

    Top blogi

    OBSERWUJ BLOGA

    Miejsce poswiecone pasji do gotowania

    NA PIKNIK

    przepisy.pl

    Przepisy.pl

    NA GRILLA

    Moja Książka Kucharska.Wszystkie prawa zastrzeżone. Obsługiwane przez usługę Blogger.

    PRZETWORY DOMOWE

    Miejsce poswiecone pasji do gotowania