poniedziałek, 15 lipca 2013


Specjaliści ds. żywienia zalecają spożywanie ryb 1–2 razy w tygodniu, w miejsce mięsa czerwonego i drobiu. Białko pochodzące z mięsa ryb jest pełnowartościowe i łatwo przyswajalne przez organizm małego dziecka a tłuszcze zawarte w rybach dobroczynnie wpływają na rozwój ośrodkowego układu nerwowego – poprawiają pamięć oraz stymulują procesy uczenia się.
Dzisiaj pyszne kotleciki z makreli ze zdrowym szpinakiem. Wędzoną makrelę z powodzeniem możecie zastąpić inną rybą - nie wędzoną, a kotleciki zamiast smażyć na tłuszczu możecie przygotować na parze - będą o wiele zdrowsze i będą obiadkiem dla dzieci już od 2 roku życia.


SKŁADNIKI:


- wędzona makrela
- kajzerka namoczona w mleku
- cebula
- 2 łyżki posiekanego szpinaku
- jajko
- tarta bułka
- sól
- pieprz
- olej rzepakowy lub oliwa z oliwek do smażenia 

- natka i koperek do dekoracji

PRZYGOTOWANIE :

Krok 1.
 Rybę dokładnie umyj, oczyść z ości, włóż do miski razem z namoczoną bułką,  posiekaną drobniutko cebulą i szpinakiem. Zmiksuj, dodaj jajko, dopraw solą i pieprzem. Z masy uformuj kotlety, obtocz w tartej bułce i usmaż na złoty kolor. Podawaj z sosem pomidorowym, ryżem lub ziemniakami z wody. Udekoruj natką i posiekanym koperkiem.


Najlepszy będzie sos, który sama przygotujesz w domu ze świeżych pomidorów.


Smacznego :)




Posted by Katarzyna Kopacz On poniedziałek, lipca 15, 2013 No comments

0 komentarze:

Prześlij komentarz

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

Blog Archive

    NA PRZYJĘCIE

    Top blogi

    OBSERWUJ BLOGA

    NA PIKNIK

    przepisy.pl

    Przepisy.pl

    NA GRILLA

    Moja Książka Kucharska.Wszystkie prawa zastrzeżone. Obsługiwane przez usługę Blogger.

    PRZETWORY DOMOWE